Es scheint bald ein Vbird (little) zu geben

Hier sind alte Diskussionen über V Bird, den ehemaligen Homecarrier des Flughafens Weeze, archiviert.
Here old discussions about V Bird, the former homecarrier of Airport Weeze, are archived.

Moderatoren: Markus, Rolf

robertv
Junior User
Beiträge: 40
Registriert: Donnerstag 12. Februar 2004, 16:55

Re: Es scheint bald ein Vbird (little) zu geben

Beitrag von robertv »

191 personeelsleden VBird vandaag ontslagen

191 employees Vbird fired today

De nieuwe eigenaar van de prijsstunter geen verplichtingen tegen de 191 personeelsleden van VBird. Zij krijgen vandaag hun ontslag aangezegd.

The new onwner of the budget airline has no obligations against the 191 employees of Vbird. They will be sacked today.

Het faillissement volgt bijna een week nadat de prijsstunter, die vanaf Airport Niederrhein in Duitsland opereert, haar activiteiten staakte wegens geldgebrek.

The bankruptcy follows a week after the budget airline, which operates from Airport Niederrhein, Germany, stopped it's activities due to lack of money.

Crediteuren, onder wie de maatschappij die de vliegtuigen aan VBird leasde, kerosineleveranciers en Eurocontrol, hebben 24 miljoen euro tegoed van het failliete bedrijf.

Creditors, under whom the company who leased the aircraft to VBird, fuel suppliers and Eurocontrol have outstanding claims of 24 million euro's with the company.

Volgens curator Meijs is de kans dat ze 'zelfs maar een fractie van dat bedrag terugzien, héél klein'. Ook de huidige aandeelhouders zijn hun uitgeleende zestien miljoen euro kwijt.

According to the curator, there is a not even a slim chance that they will see even a fraction of their money. The current stock owners have also lost their loaned 16 million euro completely.

Maandag wordt het overnameplan verder uitgewerkt met de nieuwe eigenaar van het bedrijf. Over het operationele gedeelte van het nieuwe VBird bestaat al overeenstemming. "Juridisch en financieel moeten de puntjes nog op de 'i' worden gezet", aldus de curator.

Comming monday the takeover plane will be worked out further with the new owner of the company. The operation part of the new Vbird has been decided on already. Legally and financialy the details still have to be worked out, according to the currator.

VBird hervat de activiteiten met drie toestellen; de oude toestellen kunnen om faillissementstechnische redenen niet meer worden ingezet. Onrendabele lijnen, zoals die naar Stockholm en twee of drie andere bestemmingen komen te vervallen.

VBird will resume it's activities with three aircraft; the old aircraft can because of bankrupcy technical reasons not be put into service again.
Unprofitable routes, like the Stockholm route and two or three others will
be dropped.


"VBird heeft in de eerste zes maanden van haar bestaan een schuld opgebouwd van dertig miljoen euro. Die fout willen we niet nog eens maken", aldus Pelsers.

VBird has in it's first six months of service build a debt of 30 million euro. We do not want to make that mistake again, says Pelsers.

VBird heeft problemen met de creditcardmaatschappijen die het geld van de passagiers geind hebben. "Ze weigeren aan ons te bevestigen dat de mensen hun geld terug kunnen vragen, terwijl dat volgens de algemene voorwaarden van de creditcardmaatschappijen moet kunnen", aldus Pelsers.

Vbird has problems with the creditcardcompanies who refuse the confirm that people can ask their money back with these companies. According to the conditions of these companies that should be possible though, according to Pelsers.

Consumentenbond en Interpay raden gedupeerde passagiers aan contact te zoeken met hun creditcardmaatschappij.

consumer association and Interpay advice passengers to contact their creditcard company.
AN
Junior User
Beiträge: 43
Registriert: Dienstag 12. Oktober 2004, 22:39

Beitrag von AN »

Hubsi hat geschrieben:Ach Gott ist Niederländisch eine schwere Sprache :( - wer hat die bloß erfunden.


Hubsi

Ganz schlimm: Die Deutschen! Niederländisch entwickelte sich aus dem alten Niederdeutsch...
herm
Senior User
Beiträge: 1138
Registriert: Montag 24. Mai 2004, 19:44
Wohnort: Weeze

Beitrag von herm »

Hallo,

habe das Glück holländisch zu verstehen und wenn es darauf ankommt auch zu sprechen. Es ist echt eine schwierige Sprache - aber was sagen den die niederländer zu der deutschen Sprache.

Wenn man in Holland ist (einkaufen, Urlaub usw.) versuchen doch die holländischen Bürger,zumindest hier im Grenzgebiet, deutsch zu sprechen. Anders herum versuchen aber nicht viele deutsche holländisch zu sprechen.
Kamera: Nikon z5
Objektive: Nikkor 24-200
kommt Zeit - kommt Flieger
PMI-01
Senior User
Beiträge: 620
Registriert: Dienstag 12. Oktober 2004, 22:22
Wohnort: PMI
Kontaktdaten:

Beitrag von PMI-01 »

..Holländisch ist aufgrund der Kehllaute schon recht schwierig. Aber, es kommt immer auf die Nationalität des Lernenden an. Ich habe arabische Freunde, die alle Sprachen leicht lernen, da sie in ihrer Sprache alle Lautarten nutzen und so fast akzentfrei lernen. Für Südeuropäer: Spanier, Portugiesen, Italiener etc, sind nordeuropäische Sprachen durchgehend relativ schwer (besonders Englisch) aufgrund der harten Betonung.
Aber, wer sich Mühe gibt, kann fast alles lernen ;-)...Sprachen sind für mich ein Tor zur Welt (wie ein Flughafen ja auch) und zu den Menschen die darin leben.
...keep to the code.
juliet(t)
Oliver
Senior User
Beiträge: 1346
Registriert: Freitag 6. Februar 2004, 20:46

Beitrag von Oliver »

Wenn ihr sonst keine Probleme habt.
"Kopfschüttel"
Olli
Meine Signatur?,..... die ist in Kur.......:-)
Bandit
Junior User
Beiträge: 129
Registriert: Freitag 12. März 2004, 19:17

Beitrag von Bandit »

Geen traan bij de
dood van VBird
Door CHRIS VAN ALEM


WEEZE - Te snel, te groot en met te weinig geld. Daardoor is prijsstunter VBird binnen één jaar failliet gegaan. Maar over een paar weken herrijst de vogel weer uit z'n as. Daar zijn directie en personeel van overtuigd.

Een herfstzonnetje beschijnt de parkeerplaats bij de niet meer in gebruik zijnde Sparkasse. Het is een van de vele leegstaande gebouwen op Airport Niederrhein.

Tientallen meisjes en jongens roken buiten ontspannen een sigaretje, kletsen en lachen vooral veel. "Laten we gaan lunchen in het restaurant van de luchthaven. Daar is nou toch niks te doen," stelt iemand voor.

Het is het personeel van vliegmaatschappij VBird, dat zojuist van de curator het ontslag aangezegd heeft gekregen. VBird is failliet, maar niemand die maar één traan laat. Want de vogel zal uit z'n as herrijzen, daar zijn ze heilig van overtuigd. "Ik doe meteen weer mee," zegt een stewardess uit Venray. "Waarom? Het is one big family," zegt ze. Dat was curator Ben Meijs uit Maastricht ook al opgevallen. "Het is een hechte club," zei hij na de onheilstijding te hebben overgebracht. "Vandaar dat ze volgende week ook allemaal naar het vliegveld komen om ons te helpen met de doorstart," zegt Henny Pelsers, directievoorzitter van VBird.

Hij is ervan overtuigd dat de prijsstunter met gemiddeld tachtigduizend passagiers de laatste maanden, bestaansrecht heeft. In een krappe twaalf maanden werden 650.000 passagiers vervoerd.

VBird heeft het, op twee weken na, één jaar volgehouden. "Het is allemaal te snel gegaan, het is te groot opgezet en er was te weinig geld," zo vat Meijs de neergang samen.

Vandaar dat oprichter Roberto Stinga na zes maanden en dertig miljoen euro verlies, eind april het veld moest ruimen. Het verlies bedraagt nu veertig miljoen. De meer dan driehonderd schuldeisers zien er niets van terug, omdat de bezittingen van VBird bestaan uit een paar tafeltjes en stoelen, zegt Meijs. De rest was geleased.

Wat de 55.000 passagiers, die tezamen 115.000 vluchten hebben geboekt tot 26 maart 2005 terugkrijgen, is niet duidelijk. "Wij en de partij waarmee we praten vinden dat we iets moeten doen," zegt Pelsers. "Het zou niet geloofwaardig zijn als ze opnieuw moeten betalen." Hij beseft dat VBird veel goodwill heeft verloren bij de passagiers. "Ofschoon ik er zelf een heleboel aan de lijn heb gehad. En niet één negatieve reactie."

Wie VBird overneemt blijft tot maandagavond of dinsdagmorgen onduidelijk. Het gaat om een internationaal opererend Europees bedrijf met een luchtvaartak die zowel passagiers als vracht vervoerd.

Pelsers: "Het beschikt over aanzienlijk meer vermogen dan de oude aandeelhouders."

Van de 191 VBird-werknemers kunnen er zo'n 150 de overstap maken. Stockholm, Rome en Praag worden geschrapt van de lijst met bestemmingen. Alleen routes waarop meer dan zeventig procent van de stoelen wordt verkocht, blijven gehandhaafd. Het tijdstip waarop VBird herrijst, hangt af van de beschikbaarheid van vliegtuigen. Pelsers:"Op 1 november kunnen we zeker één toestel ter beschikking hebben. Misschien ook nog wel een tweede. Ik heb begrepen dat Volare in Italië zo goed als failliet is. Misschien komen er dan weer snel vliegtuigen beschikbaar. Tsja, de één z'n dood is de ander z'n brood, nietwaar?"

gelderlander 16.10.2004
NRN-Fan
Advanced User
Beiträge: 493
Registriert: Dienstag 28. September 2004, 13:17
Kontaktdaten:

Beitrag von NRN-Fan »

Habe nun in einer News ( des heutigen Tages) gelesen,
Wer VBird übernehmen wird bleibt bis Montag abend oder Dienstag morgen unklar. Es handelt sich um ein international operierendes Unternehmen, das sowohl Passagiere wie auch Fracht befördert.

Für mal so zum Interesse, da ich mich so gut wie garnicht in diesem Bereich auskenne. Mal ne frage an die Experten, wer fällt in dem o.g. Zitat in diese Rubrik..
Moe
Senior User
Beiträge: 756
Registriert: Mittwoch 4. Februar 2004, 16:24
Wohnort: Bedburg-Hau
Kontaktdaten:

Beitrag von Moe »

So ziemlich alle großen Airlines haben noch eigene Cargomaschinen.
MFG Moe!
bimbo
Junior User
Beiträge: 13
Registriert: Freitag 15. Oktober 2004, 19:41

Germanwings

Beitrag von bimbo »

Germanwings ist LH
GSI ist GGB GGB ist LH

Sollte Germanwings einsteigen, warum entlässt GSI jetzt schon mehr als 40 Leute?

andererseits hat Germanwings Probleme mit Easyjet und befürchtet Marktanteile zu verlieren .

Aber macht Germanwings CARGO?
18reggeh68
Advanced User
Beiträge: 416
Registriert: Sonntag 11. April 2004, 10:13
Wohnort: Veert und Kervenheim
Kontaktdaten:

Beitrag von 18reggeh68 »

Ich glaube schon. Hab mal einen Bericht aus CGN gesehen, da wurden nachts die Passagiermaschinen als Cargo benutzt(Kann GW gewesen sein ,denn ich mein A320 gesehen zu haben) Außerdem haben viele andere Luftfahrt Unternehemen größere Maschinen und Katergorie D ist noch nicht in NRN erlaubt. Das spräche auch dafür!
Martin
Senior User
Beiträge: 2311
Registriert: Sonntag 1. Februar 2004, 19:11
Kontaktdaten:

Beitrag von Martin »

Germanwings: "Am Airport Niederrhein haben wir kein Interesse."
Germanwings GmbH, Terminalstraße 10, D-51147 Köln

H. Pelsers: Es sei zurzeit ein deutsches Investment-Konsortium aus Hamburg im Gespräch.

:idea: :idea: :idea:
Gruß
team pro:niederrhein
Martin

-Moderator-
Roel
Junior User
Beiträge: 161
Registriert: Mittwoch 4. Februar 2004, 19:28
Kontaktdaten:

Beitrag von Roel »

Hej peeps, what do you say of Hapag Lloyd/TUI?!
Freight and passengers!!!

(Het gaat om een internationaal opererend Europees bedrijf met een luchtvaartak die zowel passagiers als vracht vervoerd. )
Zuletzt geändert von Roel am Samstag 16. Oktober 2004, 20:03, insgesamt 1-mal geändert.
Brand new Eindhoven Airport Forum:

http://www.ewas.nl/eforum
wolke7
Senior User
Beiträge: 1913
Registriert: Freitag 23. Juli 2004, 22:15
Wohnort: Kerken

Beitrag von wolke7 »

First, I had the same idea, but I think, Hapag Lloyd/TUI is Hannover ?
Bild

01.11.2015 A6-EOB DUS-DXB
Roel
Junior User
Beiträge: 161
Registriert: Mittwoch 4. Februar 2004, 19:28
Kontaktdaten:

Beitrag von Roel »

Don't think we have to take too much care about the city were the headquarter is. That doesn't have to say anything at all I my eyes. I think it's Hapag Lloyd. HLX has many competition from Germanwings, Ryanair and Easyjet. HLF and HLX fly passengers and Hapag Lloyd is a large cargo organisation. It could be :wink: :)
Brand new Eindhoven Airport Forum:

http://www.ewas.nl/eforum
Roel
Junior User
Beiträge: 161
Registriert: Mittwoch 4. Februar 2004, 19:28
Kontaktdaten:

Beitrag von Roel »

just searched at their website: http://www.hlag.de


Hapag-Lloyd AG
Ballindamm 25
D-20095 Hamburg
Phone: +49 (40) 3001 0



Link zur Anfahrtsskizze



Hapag-Lloyd Container Linie GmbH
Rosenstraße 17
D-20079 Hamburg
Phone: +49 (40) 3001 0



Hapag-Lloyd Kreuzfahrten
Ballindamm 25
D-20095 Hamburg
Phone: +49 (40) 3001 4600



I think we have our investor!!

(with my 100th post :wink: )
Zuletzt geändert von Roel am Samstag 16. Oktober 2004, 20:10, insgesamt 1-mal geändert.
Brand new Eindhoven Airport Forum:

http://www.ewas.nl/eforum
Gesperrt