Air Exel
-
- Moderator
- Beiträge: 2992
- Registriert: Sonntag 8. Februar 2004, 20:38
- Kontaktdaten:
No, did not hear anything about it.Did somebody hear the rumour that Mr. Buurman would invest in Air Exel to start a new regional carrier out of Niederrhein????
But obviously you did????? Where wenn how????
Greetz, Ron
- Free Lance Photographer -
Facebook: https://www.facebook.com/Kellenaers.Fotografie
Instagram: https://www.instagram.com/rkellenaers_photography/
Facebook: https://www.facebook.com/Kellenaers.Fotografie
Instagram: https://www.instagram.com/rkellenaers_photography/
-
- Senior User
- Beiträge: 1079
- Registriert: Mittwoch 16. Juni 2004, 16:07
- Wohnort: Leer
-
- Junior User
- Beiträge: 96
- Registriert: Samstag 30. Oktober 2004, 19:20
- Wohnort: Nijmegen
Situatie Air Exel
Hi forumleden, het tweede bericht is heet van de pers!
Source:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=492370&c=32
Air Exel wil uitstel van betaling
Uitgegeven: 5 maart 2005 12:11
Laatst gewijzigd: 5 maart 2005 12:12
AMSTERDAM - De regionale luchtvaartmaatschappij Air Exel wil volgende week uitstel van betaling aanvragen. Algemeen directeur Harm Prins heeft dat gezegd in een vraaggesprek met De Telegraaf dat zaterdag werd gepubliceerd.
Air Exel opereert vanuit Eindhoven en Maastricht en behoort net als Holland Exel tot de ExelAviationGroup, het luchtvaartbedrijf van ondernemer Erik de Vlieger. Air Exel zit in financiële problemen.
Prins hoopt overeenstemming te bereiken met een Duitse ??? investeerder over een doorstart. "We voeren maandag finale besprekingen met een serieuze Duitse partij ??? over een overname en een doorstart van het bedrijf vanuit een surseance", aldus Prins.
Source:
http://www.nu.nl/news/503887/32/Sursean ... _Exel.html
Surseance voor Air Exel
Uitgegeven: 30 maart 2005 13:40
Laatst gewijzigd: 30 maart 2005 14:00
MAASTRICHT - De rechtbank in Maastricht heeft de noodlijdende luchtvaartmaatschappij Air Exel woensdag surseance van betaling verleend. Dat heeft de maatschappij bekendgemaakt. Het uitstel van betaling maakt een doorstart van de maatschappij mogelijk. Door de reorganisatie komen 69 werknemers van Air Exel op straat te staan.
Air Exel maakt onderdeel uit van ExelAviationGroup (EAG) van Erik de Vlieger. De maatschappij verkeert al enige tijd in financiële nood. De directie heeft een investeerder gevonden die het bedrijf weer op de been wil helpen. De naam van de investeerder ??? wil de directie nog niet prijsgeven.
Door de financiële injectie kan de onderneming onder een nieuwe naam in afgeslankte vorm voortbestaan. Voor die doorstart moeten wel de schulden worden gesaneerd. Daarvoor heeft Air Exel surseance van betaling aangevraagd. Algemeen directeur Harm Prins schetste begin maart al dit scenario als mogelijkheid om de maatschappij in de lucht te houden.
Het nieuwe Air Exel zal naar verwachting vanaf april lijndiensten vanuit Nederland èn Frankrijk verzorgen. In Nederland vliegt Air Exel vanuit Eindhoven en Maastricht. De vloot van de maatschappij wordt door de reorganisatie ingekrompen met vijf vliegtuigen. De afslankoperatie treft voornamelijk het vliegend personeel.
Weet een van jullie wie die mogelijke Duitse investeerder is?
Misschien die familie die toendertijd bij V-Bird afgehaakt heeft?
Groeten,Ton
Source:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=492370&c=32
Air Exel wil uitstel van betaling
Uitgegeven: 5 maart 2005 12:11
Laatst gewijzigd: 5 maart 2005 12:12
AMSTERDAM - De regionale luchtvaartmaatschappij Air Exel wil volgende week uitstel van betaling aanvragen. Algemeen directeur Harm Prins heeft dat gezegd in een vraaggesprek met De Telegraaf dat zaterdag werd gepubliceerd.
Air Exel opereert vanuit Eindhoven en Maastricht en behoort net als Holland Exel tot de ExelAviationGroup, het luchtvaartbedrijf van ondernemer Erik de Vlieger. Air Exel zit in financiële problemen.
Prins hoopt overeenstemming te bereiken met een Duitse ??? investeerder over een doorstart. "We voeren maandag finale besprekingen met een serieuze Duitse partij ??? over een overname en een doorstart van het bedrijf vanuit een surseance", aldus Prins.
Source:
http://www.nu.nl/news/503887/32/Sursean ... _Exel.html
Surseance voor Air Exel
Uitgegeven: 30 maart 2005 13:40
Laatst gewijzigd: 30 maart 2005 14:00
MAASTRICHT - De rechtbank in Maastricht heeft de noodlijdende luchtvaartmaatschappij Air Exel woensdag surseance van betaling verleend. Dat heeft de maatschappij bekendgemaakt. Het uitstel van betaling maakt een doorstart van de maatschappij mogelijk. Door de reorganisatie komen 69 werknemers van Air Exel op straat te staan.
Air Exel maakt onderdeel uit van ExelAviationGroup (EAG) van Erik de Vlieger. De maatschappij verkeert al enige tijd in financiële nood. De directie heeft een investeerder gevonden die het bedrijf weer op de been wil helpen. De naam van de investeerder ??? wil de directie nog niet prijsgeven.
Door de financiële injectie kan de onderneming onder een nieuwe naam in afgeslankte vorm voortbestaan. Voor die doorstart moeten wel de schulden worden gesaneerd. Daarvoor heeft Air Exel surseance van betaling aangevraagd. Algemeen directeur Harm Prins schetste begin maart al dit scenario als mogelijkheid om de maatschappij in de lucht te houden.
Het nieuwe Air Exel zal naar verwachting vanaf april lijndiensten vanuit Nederland èn Frankrijk verzorgen. In Nederland vliegt Air Exel vanuit Eindhoven en Maastricht. De vloot van de maatschappij wordt door de reorganisatie ingekrompen met vijf vliegtuigen. De afslankoperatie treft voornamelijk het vliegend personeel.
Weet een van jullie wie die mogelijke Duitse investeerder is?
Misschien die familie die toendertijd bij V-Bird afgehaakt heeft?
Groeten,Ton
"Intoleranz bedeutet das Ende jeder kommunikativen Gemeinschaft"
N 51º 48' 32.00" - E 05º 51' 07.14"
N 51º 48' 32.00" - E 05º 51' 07.14"
-
- Senior User
- Beiträge: 1882
- Registriert: Mittwoch 4. Februar 2004, 23:34
- Wohnort: ganz in der Nähe, und trotzdem ist's leise ...
- Kontaktdaten:
Sicher is, dat da NIX sicher is!Bandit hat geschrieben:Also nix Niederrhein!
Die Erfahrungen der vergangenen Monate habe doch wohl deutlich genug gezeigt das sich da ALLES innerhalb von einem Tag in alle Richtungen ändern kann. So is es wohl im Air-Business.
Wie immer abwarten was kommt (oder eben nicht)
-
- Senior User
- Beiträge: 1079
- Registriert: Mittwoch 16. Juni 2004, 16:07
- Wohnort: Leer
-
- Junior User
- Beiträge: 96
- Registriert: Samstag 30. Oktober 2004, 19:20
- Wohnort: Nijmegen
Air Exel
Air Exel failliet
Uitgegeven: 7 april 2005 14:54
Laatst gewijzigd: 7 april 2005 15:48
MAASTRICHT - De luchtvaartmaatschappij Air Exel is donderdag failliet verklaard door de rechtbank in Maastricht. Dat heeft een woordvoerster van de rechtbank gezegd.
De onderneming heeft 143 werknemers ontslag aangezegd. Eind maart koos de vervoerder nog voor surseance om een doorstart mogelijk te maken.
Einde
Air Exel sprak met een buitenlandse investeerder over een financiële injectie. Het was de bedoeling dat de maatschappij in april weer het luchtruim zou kiezen. Het faillissement betekent volgens directeur H. Prins van Air Exel niet het definitieve einde van de onderneming.
De doorstart heeft volgens Prins echter vertraging opgelopen. Het blijkt moeilijker te zijn om vliegtuigen en vergunningen te regelen dan verwacht. Het is niet mogelijk voor 1 mei Air Exel te laten vliegen. Wegens de vertraging hebben de directie en de bewindvoerders besloten faillissement aan te vragen.
Gedwongen
Prins: "Er zijn allerlei kosten verbonden aan surseance. Dat gaat ten koste van de crediteuren en dat mag niet van de wet. We werden dus eigenlijk gedwongen faillissement aan te vragen." Hij verwacht wel dat Air Exel uiteindelijk weer gaat vliegen. Inmiddels hebben meerdere potentiële investeerders zich gemeld, aldus Prins.
Het faillissement is volgens Prins een grote klap voor het personeel. De meeste werknemers krijgen waarschijnlijk straks een baan aangeboden, lichtte hij toe. De doorstart kost zoals het er nu naar uit ziet ongeveer 69 banen.
Air Exel maakt onderdeel uit van ExelAviationGroup van onder meer zakenman Erik de Vlieger. De maatschappij verkeert al enige tijd in financiële nood.
Source: http://www.nu.nl/news/508381/32/Air_Exel_failliet.html
@All
Prettig Weekend, Ton
Ook nog gevonden:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home ... rstart.xml
Uitgegeven: 7 april 2005 14:54
Laatst gewijzigd: 7 april 2005 15:48
MAASTRICHT - De luchtvaartmaatschappij Air Exel is donderdag failliet verklaard door de rechtbank in Maastricht. Dat heeft een woordvoerster van de rechtbank gezegd.
De onderneming heeft 143 werknemers ontslag aangezegd. Eind maart koos de vervoerder nog voor surseance om een doorstart mogelijk te maken.
Einde
Air Exel sprak met een buitenlandse investeerder over een financiële injectie. Het was de bedoeling dat de maatschappij in april weer het luchtruim zou kiezen. Het faillissement betekent volgens directeur H. Prins van Air Exel niet het definitieve einde van de onderneming.
De doorstart heeft volgens Prins echter vertraging opgelopen. Het blijkt moeilijker te zijn om vliegtuigen en vergunningen te regelen dan verwacht. Het is niet mogelijk voor 1 mei Air Exel te laten vliegen. Wegens de vertraging hebben de directie en de bewindvoerders besloten faillissement aan te vragen.
Gedwongen
Prins: "Er zijn allerlei kosten verbonden aan surseance. Dat gaat ten koste van de crediteuren en dat mag niet van de wet. We werden dus eigenlijk gedwongen faillissement aan te vragen." Hij verwacht wel dat Air Exel uiteindelijk weer gaat vliegen. Inmiddels hebben meerdere potentiële investeerders zich gemeld, aldus Prins.
Het faillissement is volgens Prins een grote klap voor het personeel. De meeste werknemers krijgen waarschijnlijk straks een baan aangeboden, lichtte hij toe. De doorstart kost zoals het er nu naar uit ziet ongeveer 69 banen.
Air Exel maakt onderdeel uit van ExelAviationGroup van onder meer zakenman Erik de Vlieger. De maatschappij verkeert al enige tijd in financiële nood.
Source: http://www.nu.nl/news/508381/32/Air_Exel_failliet.html
@All
Prettig Weekend, Ton
Ook nog gevonden:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home ... rstart.xml
"Intoleranz bedeutet das Ende jeder kommunikativen Gemeinschaft"
N 51º 48' 32.00" - E 05º 51' 07.14"
N 51º 48' 32.00" - E 05º 51' 07.14"